Huliganer

Okej gårdagen var hemsk..

Allt började bra, åkte till jobbet och jobbade precis som vanligt.

När jag sen var på väg hem så svängde inte bussen dit den skulle.

Fundersam blev jag men det var bara närmare till min andra buss så jag tänkte inte på det.

Fast sen kom jag på att jag skulle till vagnarna *suck*

Så jag började gå mot vagnarna, medan jag går så ser jag massa poliser och säkerhets vakter och jag fattade inte varför.

Så ser man att de har spärrat av halva centalen. Wtf tänkte jag.

Jag gick fram till en av vakterna och frågade vad som stod på.

Han sa att man var tvungen att gå runt allt. Fuck..

I alla fall gick jag mot vagnarna och precis när jag har kommit över övergångs stället så ser jag att massa människor börjar springa.

Har det varit bråk eller? Var allt som gick genom mitt huvud.

Sen ser jag att polisen slår på blåljusen och då slog det mig att det kanske inte var så säkert att vara där.

Då kommer de... Ljuder av huliganer som ska precis börja slåss.

Då fattade jag att det verkligen inte var säkert där, jag vände mig om och började gå mot centalen igen för att ta bussen. När jag väl går där så går jag vid några personer och en av dem säger: "Det var en som sa att jag inte skulle sparka honom, men det gjorde jag ändå"

Livrädd var jag!

De går i alla fall in till centralen och jag bestämmer mig för att jag tar nästa ingång för annars vet jag inte vad som händer.

När jag väl är inne ropar Trappans konung efter mig. Det var en riktig lättnad.

Han gick sen dock med sina vänner och jag fortsatte till bussen.

När jag sen står och väntar på bussen så börjar massa hulliganer att springa där bussarna kör och sen in.

Då blev jag också väldigt rädd eftersom att jag trodde att de var ute efter att bråka inne på centralen.

Det gjorde dem ej, utan bara sprang ut.

Inte långt efter så kommer massa andra huliganer och gjorde exakt samma sak bara att en av dem blev knuffad och gjorde världens vrål typ.

Då höll alla andan, skit rädda för att det skulle bli bråk inklusive mig.

Fy fan vad rädd jag var!

Sen när bussen äntligen kom så sa dem i högtalarna att alla skulle gå bort från centralen.

Tur och väl var jag på bussen och sen ringde jag Pisa för att kolla om hon var okej. Det var hon.

När jag sen skulle berätta så sa hon hela tiden jag var där, jag var där.

So what? Jag ville ändå berätta! När hon har något att berätta brukar jag hålla käften och ge henne lite feedback så att hon ska fortsätta. Gör hon samma sak? Nope! Då blev jag sur och ringde Jenna för att få prata av mig och hon lyssnade. Tack och lov för det!

Nej nu får jag nog svara Jimba på msn innan han blir galen på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0